2009-01-21

自責 blame myself

星期五帶著最愛的嘟嘟跟家人一起去爬山,
I, my family and my dear DUDU went to a park on Friday.

卻發生了一件令我悲傷的事情...
However, there was one sad thing happened....

嬌小的嘟嘟在開心的走向我們的車時被三隻超大狗咬了,
DUDU was bitten by three big dogs while he was happily went to out car,

咬他的那一隻是黃金獵犬,
the dog bit him is a Golden Retriever which supposed to be tend and gentle..

黃金獵犬將嘟嘟咬起來摔,
Golden Retriever gripped him and through him down.

真是太恐怖了,
That was really terrible....

在那一瞬間,我以為嘟嘟要離我們而去了。
I thought DUDU was dead at the moment.

幸好沒有,他爬腿就跑的離那三隻狗遠遠地。
Thank god he still alive and ran away from that three big dogs.

看到他的背上留了血,我們立即將他送到寵物醫院。
I saw blood on his back. We all knew that he needed to go to the hospital.

醫生說幸好他有胖胖的沒有咬到脊椎,不然就癱瘓了。
Vet said that we should be happy DUDU is fat enough that his spine didn't broken by that bitten or he can't walk anymore.

醫生跟我媽都說這一切都是我的錯,要是我不帶嘟嘟出門就不會發生這種事。
Mom and vet all said that this was my fault if I didn't ask DUDU out.

我想起了上次都督感冒併發腎臟病的時候,她們也說是我的錯。
This reminds me that last time they said that was my fault while DUDU caught a cold and Kidney disease at the same time.

因為我不應該幫嘟嘟換飼料,所以是我的錯。
That was my fault too because I shouldn't use different food for him.

我好難過,嘟嘟的二次瀕臨死亡體驗都是我害他的。
I can't believe that his twice nearly dead experiences were caused by me.

嘟嘟,對不起,姐姐一直用了自以為對你好的方式對待你。
DUDU, I'm so sorry. I thought I was using that best way to feed you but I was wrong.

你可以原諒我嗎?
Will you forgive me?

你可以繼續當我最愛的弟弟嗎?
Will you still be my little brother?

你可以再繼續愛我嗎?
Will you still love me?...















謝天謝地,你好了。
I'm so happy you become health.

1 則留言:

匿名 提到...

帶狗狗出去散歩一定要用狗繩繫住狗狗喔.不管狗狗是否會跟著你都要.這樣比較能保持狗狗安全.

 
Blogger Template Layout Design by [ METAMUSE ] : Code Name Gadget 1.1