2007-08-16

香水perfume

As a perfume doth remain
In the folds where it hath lain,
So the thought of you, remaining
Deeply folded in my brain,
Will not leave me: all things leave me:
You remain.

Other thoughts may come and go,
Other moments I may know
That shall waft me, in their going,
As a breath blown to and fro,
Fragrant memories: fragrant memories
Come and go.

Only thoughts of you remain
In my heart where they have lain,
Perfumed thoughts of you, remaining,
A hid sweetness, in my brain.
Others leave me: all things leave me:
You remain.

~Love Poetry - Arthur Symons poem 'As a Perfume'~

今天跟2各小帥哥去買香水(不過這2各"小"帥哥好高大)
推薦男性用不錯的味道
●Versace Eau Fraiche 凡賽斯雲淡風輕男性淡香水
●pure man純淨
二款味道不同風格
但是都相當的好聞

話說..
我自己本身也有擦香水的習慣
很多人應該也有
但是..
多數人是因為什麼原因想擦呢?
"因為禮貌"
"因為...時候到了"
"因為...正式場合"
"因為...我長大了"

我覺得這些都是原因
也都很正確
我的理由..卻不相同

我想要尋找一種屬於自己獨特的味道
在穿梭人群當中慢慢的釋放
在情人的懷中緩緩的侵入他的嗅覺
我要他們記得我
記得我專屬於我的味道

就像是..
男人特有的尼古丁味道
特有的體味
特有的淡淡沐浴味道一般

就算我離開了身邊
也還是會想起我..
不論是好是壞..

很自私的想法的
但這是我擦香水的原因..

PS.2各小帥哥很乖~有報備到目的地了~真擔心他們迷路..

沒有留言:

 
Blogger Template Layout Design by [ METAMUSE ] : Code Name Gadget 1.1